Sunday is Monday. Wdech, wydech! Projekty z jogą w tle
Tuż przed końcem roku, w czasie gdy większość z nas podejmuje noworoczne postanowienia, dzielę się z wami historią marki stworzonej przez Emilię, w której tłem do działań jest poszukiwanie własnej drogi, harmonii i szczęścia. A więc tego, do czego dążymy myśląc o naszej przyszłości i nadchodzącym roku. Z Emilią Kołowacik, twórczynią Sunday is Monday, rozmawiam o rozwoju osobistym i projektach zainspirowanych poszukiwaniami własnego JA, o duchowości i dobrym życiu w zgodzie ze sobą.

Sunday is Monday to sklep z plakatami inspirowanymi jogą, blog, oraz marka tworząca domy z oddechem – przygotowująca mieszkania do wynajmu lub sprzedaży. Powstanie marki jest efektem splotu różnych wydarzeń w życiu Emilki. Między innymi kłopotów zdrowotnych. Zdiagnozowana choroba Hashimoto sprawiła, że Emilka była zmuszona przeformułować swoje życie zawodowe i podejście do pracy. Intensywna praca zawodowa polegająca na częstych wyjazdach, prowadzeniu szkoleń oraz mocno angażujących projektach nagle musiała zejść na dalszy plan. Postanowiła znaleźć taki sposób na życie, który z jednej strony pozwoli jej realizować swoje pasje, z drugiej zaś zadbać o harmonię i zdrowie. Zafascynowana metodą design thinking, doświadczona w prowadzeniu szkoleń, uwielbiająca pracę z ludźmi, zainteresowana dobrą dietą i jogą połączyła umiejętności, potrzeby ciała i duszy i przekuła je w biznes.

W grudniu po południu czyli plakaty i warsztaty

Odkryła, że praktykowanie jogi jest świetną metodą zdrowienia i sposobem na dobre samopoczucie. Wtedy pojawił się pomysł stworzenia agencji kreatywnej współpracującej z firmami, które w profilu swojej działalności mają dbanie o zdrowie. Z ofertą zwracała się do marek kosmetycznych, firm produkujących zdrową żywność i nastawionych na sport.  Współpraca miała polegać na realizacji nietypowych działań ambientowych i marketingowych skierowanych do współczesnej kobiety, zachęcających do dbania o siebie. Jako pierwsze w nowej biznesowej koncepcji stworzone zostały grafiki i kalendarz oparte na ilustracjach z jogą w tle.  Na horyzoncie pojawiła się możliwość współpracy z pewną dużą marką, ale wskutek zbiegu różnych okoliczności projekt ostatecznie nie doszedł do skutku. Zapał Emilii jednak nie został ostudzony. Wciąż nastawiona na projekty związane z jogą i zdrowym stylem życia postanowiła tylko nieco zmienić profil działań. W międzyczasie, nieoczekiwanie, zaprojektowane grafiki zaczęły żyć własnym życiem. Zainteresowanie nimi doprowadziło do stworzenia internetowego sklepu, w którym były sprzedawane, a uzupełnieniem koncepcji stały się szkolenia i warsztaty. Emilia nawiązała współpracę z prowadzącą szkołę jogi Kasią Szotą – Eksner.  Wspólnie organizowały warsztaty „Zadbaj o siebie” gdzie praktykowanie jogi prowadzonej przez Kasię połączyły z zajęciami opartymi na myśleniu projektowym, wzmacniającymi wewnętrzną siłę kobiet. Autorskie techniki zajęć zostały opracowane przez Emilię na bazie metodologii design thinking. Emilia wykorzystała narzędzia pracy projektowej do odkrywania potencjału uczestniczących w szkoleniach kobiet.

warsztaty Zadbaj o Siebie fot. Monika Burszczan

Zadbaj o siebie!
To może być joga, spacer, crossfit, śmiech, dobre jedzenie.
Ba! Leżenie to też ćwiczenie.
Praca, projekty, dzieci, dom – to wszystko ważne, ale zdrowie to skarb.
A robota nie zając, nie ucieknie.

Ryzyk fizyk, czyli jak to się robi?

Intencją przyświecającą koncepcji powstania plakatów była chęć połączenia zdrowego stylu życia, atrakcyjnej wizualnie ilustracji, a także promocja zdolnych kobiet – graficzek. Do współpracy przy tworzeniu plakatów zostały zaproszone ilustratorki – Iza Kaczmarek Szurek (joga), Ania Rudak, Kasia Słomiana. Ilustracje powstały w stylu vintage. Inspiracją do wyboru estetyki retro były m.in. zdjęcia Marylin Monroe praktykującej jogę. Na każdej ilustracji znajdował się humorystyczny podpis –  plakat miał być elementem wnętrza, który pobudza do życia, rozśmiesza i daje perspektywę dobrego dnia. Początkowo założeniem było, że odbiorcami plakatów będą głównie kobiety ceniące sobie czas spędzany w naturze i dbające o zdrowie zarówno fizyczne jak i mentalne. Okazało się jednak, że grafiki trafiają wszędzie!: do gabinetów lekarskich, kancelarii, serwisów samochodowych czy pensjonatów. Ostatnio plakatem z psem na stoku chwalił się Grzegorz Bargiel, pozując na jego tle w siedzibie Tatrzańskiego Parku Narodowego. W ramach sklepu Sunday is Monday i we współpracy z łódzkimi jubilerkami – Polą Chrobot i Magdą Paszkiewicz pojawiła się również krótka seria biżuterii i ubrań inspirowanych jogą, plakat OM i kalendarz zaprojektowane przez studio Polkadot, a także plakaty odżywianie i kobiecość.

Witaj w domu!

Po uruchomieniu sklepu Emilia nie stanęła w miejscu. Nie potrafi. Co rusz wpada na nowe pomysły!  Tak zrodziła się koncepcja Sunday is Monday Home. A skąd inspiracja? Jak sama mówi:

„Dbanie o siebie to nie tylko dbanie o swoje wnętrze. To dbanie o regenerację, o sen, o dobre samopoczucie, o odżywianie, ale i otoczenie, w którym się przebywa. To wszystko daje nam dom. Dom ma się w sobie. Jest naszym przedłużeniem”.

Według Emilii człowiek i jego dom tworzą głęboką więź.  I tak dobry nastrój w naszym otoczeniu stał się motorem dalszego rozwoju i naturalną kontynuacją wcześniej powziętych działań. Jako, że pierwszym krokiem do wzbogacania przestrzeni domu stały się plakaty – w następstwie pojawiła się idea stworzenia Domu z Oddechem – takiego, w którym nie tylko istotny jest wizualny charakter wnętrza, ale i dobra, sprzyjająca pracy i odpoczynkowi atmosfera, którą tworzą rytuały, dodatki, starannie zaprojektowane przestrzenie.

W ramach Sunday is Monday Home Emilia przygotowuje mieszkania do wynajmu i sprzedaży, współpracuje ze sprawdzonymi ekipami remontowymi, architektami, fotografami, pośrednikami oraz innymi specjalistami z branży. Sama koordynuje cały proces i dba o to, by nieruchomość zyskała na wartości. Zawsze stara się, żeby dom miał swoją duszę:  sprzyjał regeneracji, zdrowiu i dobremu samopoczuciu przyszłego właściciela.

Dom z Oddechem fot. Sławek Młynarczyk
Niezła sztuczka

Emilię zawsze fascynował człowiek i jego świat wewnętrzny. To zainteresowanie, którego owocem było między innymi prowadzenie warsztatów dla kobiet rozbudziło chęć dalszego poszerzania wiedzy w tym zakresie. Dlatego podjęła studia z zakresu psychoterapii w nurcie Gestalt. Wciąż uczy się samej siebie, a na Nowy Rok chętnie podzieli się swoimi obserwacjami:

„Głęboko wierzę w to, że każdy z nas ma możliwość rozwijać się, pokonywać własne usztywnienia i ograniczenia oraz rozkwitać w pełni i autentyczności. To długa i pełna niespodzianek droga. Jeśli na nią wejdziesz, to właściwie będziesz nią podążała/podążał przez całe życie. Warto zaryzykować i wyjść na spotkanie z samą/samym sobą”

Jeśli pragniesz prawdziwej zmiany, zacznij codziennie stawiać małe kroki. Tu znajdziesz 12 pomysłów na najbliższe 4 tygodnie. Zrób głęboki wdech i wydech, i do dzieła :):

Zajrzyj:

https://sundayismondayhome.pl/darmowe-materialy/

www.sundayismonday.com

www.sundayismondayhome.pl

Emilia Kołowacik fot. Albert Pabijanek

Ciekawostka 1

Nazwa firmy: Sunday is Monday – odwołuje się do narodzin syna Emilii, który przyszedł na świat z niedzieli na poniedziałek o 23.59. To swoista gra słów, zaprzeczenie temu, że poniedziałki są do niczego ?

Ciekawostka 2

Iza Kaczmarek-Szurek, którą Emilia zaprosiła do zaprojektowania ilustracji inspirowanych jogą wyjątkowo nie lubi jej praktykować!

Inspiracja

W duchu wyznawanych wartości i na nadchodzący Nowy Rok Emilia poleca lekturę autorki Scilli Elworthy trzykrotnie nominowanej do pokojowej nagrody Nobla pt.  „Ostatni moment jak wspólnie możemy ocalić nasz świat”. To zupełnie nowa opowieść o świecie. Co wydarzyłoby się – pyta autorka – gdyby kobiety mogły odgrywać większą niż dotychczas rolę w światowym przywództwie? Jak wyglądałaby rzeczywistość, gdybyśmy porzucili konkurencję i rywalizację na rzecz otwarcia się na drugiego człowieka? Czy troska o dobro wspólne mogłaby zatrzymać wyniszczającą środowisko pogoń za wzrostem gospodarczym?

Przeczytaj też o: Place zabaw
oraz: design dla dzieci

Autor: Olga Łosiak,
redaktor naczelna

Śledzę najnowsze trendy w polskim designie. Dostarczam inspiracji prezentując najnowsze projekty, relacje z wydarzeń, sylwetki twórców i ciekawe proekologiczne inicjatywy. Przez 8 lat współtworzyłam plebiscyt must have organizowany przez łódź Design Festival, wyróżniający najlepiej zaprojektowane produkty na polskim rynku. Przez kolejne dwa lata byłam też członkiem Rady Ekspertów tegoż plebiscytu. Organizowałam wystawy, konferencje i wydarzenia poświęcone polskiemu wzornictwu. Pracuję z projektantami i studiami projektowymi promując, doradzając i wspierając ich rozwój. Na blogu podzielę się z Tobą moją wiedzą i pasją. Opowiem Ci o dobrze zaprojektowanych przedmiotach i usługach, na które natrafiłam.